Tisdag kväll

Hej igen,

Usch på mig, har inte börjat plugga än, inte ett dugg..
Det blir hård-pluggning imorgon istället, som vanligt. Ska alltid skuta upp saker, är det någonting jag är ensam om?
Har iaf sett på alla `måste se program` haha.

Kanske kan börja plugga lite nu ist, fast egentligen ska man ju inte plugga såhär sent på kvällen, det "fastnar" inte i hjärnan då, bäst är de att plugga på morgonen, men vem fan orkar de?

Men nu måste jag bara ta upp en sak, lätta hjärtat.
Fick faktiskt lite insperation idag när "friends" var och pratade för våran skola.
Killen som höll föredraget tog upp om mobbning och t.ex  hur en enda liten elak komentar kan förstöra mycket för en annan person som blir utsatt.
Mobbning är en hemsk sak som inte borde finnas,
Men man måste också tänka på dom här småsakerna som man säger hela tiden, dom man inte ens tänker på.
Folk kan verkligen ta illa upp av en komentar du själv tycker är obetydlig.
Komentarer, ord, bara småsaker kan verkligen sänka en persons självförtroende.

Gör de en person snyggare för att säga att en annan är ful?
Eller gör det en person smartare för att kalla någonannan dum?
Varför inte bara försöka hålla sånna där saker för sig själv, varför ens säga någonting? Får det dig själv att må bättre?

Och jag vet, människor kommer alltid snacka, det ligger i naturen, men snälla försök, tycker bara det är så rent ut av onödigt att förstöra för någon annan.

Anledningen till att jag tar upp de här är för att en person som jag iaf trodde var min vän, gick bakom min rygg och snackade skit med min bästa kompis.
Visst jag skiter i vad hon säger, säg vad fan du vill, men fan inte till min näraste tjejkompis.
Jag blir verkligen så ledsen och besviken.
Att hon t. ex komenterar hur jag ser ut och så vidare? Vad fan ska jag göra åt den saken? Kan vi bestämma det själva?
Tänk lite innan du säger nått nästa..

Var bara tvungen att ta upp det här.
Men nu måste jag sova, hörs imorgon.
Godnatt<3

Kommentarer
Postat av: gaaabz

stackars teto :(

2008-10-14 @ 22:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0